Menu
iFusion_iPhone.jpg

Referentie: Taxperience - Ramon van Aarle

”Optimale bereikbaarheid levert Taxperience business op! In de financiële sector is bereikbaarheid cruciaal. Klanten willen direct spreken met de juiste persoon, en niet steeds worden doorverbonden. Daarom moet de gebruikte communicatietechnologie continu werken, anders staat de business stil. Taxperience heeft bereikbaarheid en continuïteit optimaal geregeld via IRIS one met Vodafone One Voice.”

In de financiële sector is bereikbaarheid cruciaal. Klanten willen direct spreken met de juiste persoon, en niet steeds worden doorverbonden. Daarom moet de gebruikte communicatietechnologie continu werken, anders staat de business stil. Taxperience heeft bereikbaarheid en continuïteit optimaal geregeld met Vodafone One Voice.

Snel schakelen
Het is snel gegaan. “Wij zijn in 2006 met z’n drieën begonnen, inmiddels werken we met zo’n 55 man in vier kantoren”, zegt directeur Ramon van Aarle. Door die snelle groei namen ook de communicatiekosten in hoog tempo toe. Van Aarle: “Op een gegeven moment betaalden we duizenden euro’s per maand voor de mobiele telefoonrekening, vooral door onze activiteiten in Rusland.”

Het buitenland
“Dat kwam onder meer doordat onze klanten onze medewerkers daar gewoon op hun Nederlandse mobieltje belden. Toen ik dat verhaal op een event in Den Bosch vertelde aan één van de eigenaren van IRIS one, een gecertificeerd Vodafone Business Partner, zijn we in gesprek geraakt over een oplossing.” Dat werd Vodafone One Voice. “Het contact met onze klanten loopt vooral telefonisch en via e-mail. Het belangrijkste van een telefonie oplossing is dat je snel moet kunnen schakelen. Als de telefoniste in Amsterdam niet opneemt, dan wordt de beller automatisch doorgeschakeld naar Den Bosch, bijvoorbeeld. Zo krijgt de klant altijd iemand aan de telefoon.”

Waakzaam
Dat de communicatie blijft functioneren is cruciaal. “We zijn waakzaam, we willen zeker weten dat een oplossing gaat draaien. Onze grootste angst is dat onze computers of telefoons het niet doen. Dan liggen we er helemaal uit, dan zitten er meteen 50 man niets te doen. Die uren haal je nooit meer in, het is niet zo dat er de volgende dag 16 uur gewerkt wordt.” “Wij gebruiken de One Voice oplossing van Vodafone probleemloos op al onze kantoren, inclusief die in het buitenland. De overgang naar One Voice is heel netjes gegaan. Een migratie heeft altijd wel wat voeten in de aarde en het is niet in één dag gebeurd, maar dat is niet erg als je goed voorbereid bent. Alles werkt perfect.” “Ik hoor de medewerkers nooit klagen over telefonie, doorverbinden of conference calls. Iedereen krijgt hier een smartphone en als we onderling bellen is dat gratis. Als er een nieuwe medewerker bij ons begint, ligt er een telefoon klaar met een Vodafone simkaart binnen de huidige bundel en IT-omgeving die we hebben voor telefonie.”

Kosten omlaag
“Door deze oplossing zijn de kosten substantieel omlaag gegaan en is de bereikbaarheid van onze medewerkers beter geworden. Dat is heel belangrijk voor ons. De bereikbaarheid van een fiscalist is echt key, dat kan het verschil maken. Wij hebben onze rechtstreekse nummers dan ook op onze visitekaartjes staan. Wij scoren nog steeds nieuwe opdrachten en nieuwe klanten, omdat de grote kantoren niet altijd goed bereikbaar zijn. Klanten zijn dat beu.” Ook voor de data is er nu ruim voldoende capaciteit. Het hoofdkantoor van Taxperience staat in ’s-Hertogenbosch, een belangrijke nevenvestiging in Amsterdam. Tussen beide locaties is een Managed IP VPN aangelegd die via de Vodafone glasvezelverbindingen beschikbaar is. Die heeft aan beide zijden een internetverbinding van 50MB met 4G back-up.

Dienstverlening
“Wij gaan graag met de tijd mee maar we hoeven niet altijd het nieuwste van het nieuwste te hebben. Het moet vooral bewezen zijn en goed werken. Ondertussen zijn we aan het kijken of we een migratie kunnen doen van onze vaste telefonie. De volgende stap zou kunnen zijn dat we onze IT-omgeving verder uitbouwen met Office 365 en Skype for Business.”

“Momenteel wordt er geregeld dat ook de mobiele telefoons van onze medewerkers worden doorgeschakeld naar de receptie als ze niet bereikbaar zijn. Met vaste lijnen gebeurt dat al. Een voicemail is te onpersoonlijk, het is beter om een stem te horen die je verder helpt met een stukje persoonlijke service. Als een consultant niet bereikbaar is, moet de klant in ieder geval een telefoniste aan de lijn krijgen, die kan vertellen dat de consultant in het veld zit en terug zal bellen. Dat is de dienstverlening die wij willen kunnen bieden.”

Het bedrijf
Taxperience is een succesvol Nederlands belastingadvieskantoor en notariaat met vestigingen in ’s-Hertogenbosch, Amsterdam, Rotterdam en Moskou. Internationaal maakt Taxperience onderdeel uit van Andersen Global. Via dit netwerk verleent Taxperience grensoverschrijdende fiscale en juridische diensten op het hoogste niveau.

De dienstverlening van Taxperience bestaat uit de volgende onderdelen:
• Fiscale advisering (nationaal en internationaal)
• Aangifte werkzaamheden
• Interim dienstverlening (tax en finance)
• Notariële dienstverlening
• Corporate Finance werkzaamheden

Terug naar overzicht