Menu

10 vragen die wij wel krijgen en anderen niet

Dit jongetje is bang omdat hij het antwoord niet weet, maar veel erger is het als je de vragen die je hebt niet stelt. Daarbij gaat het lang niet altijd om durf, of angst overwinnen, maar vaak om iets anders.

Vragen stellen kan je duur komen te staan

Stel dat je tijdens je dagelijkse werkzaamheden even vastloopt, heb je dan een intern akkoord nodig om de IT leverancier te bellen? Vaak is dat de realiteit of worden eerst veel voorkomende vragen verzameld en op een later moment aan de leverancier voorgelegd. In de tussentijd blijf jij met het probleem zitten. De belangrijkste reden? Om teveel ‘uurtje factuurtje’ achteraf te voorkomen. Gek eigenlijk, want het resultaat is dat medewerkers waarschijnlijk minder vragen gaan stellen en bepaalde applicaties mogelijk zelfs niet meer gebruiken.

10 vragen die wij wel krijgen

Wij hebben te maken met een unieke klantenkring. Het zijn allemaal mensen die, net als wij, dagelijks het maximale uit zichzelf willen halen en geen enkele weerstand hebben om ons de meest uiteenlopende vragen te stellen, zoals:

  1. Hoe werkt Microsoft Teams eigenlijk?
  2. Welke app kan ik het beste gebruiken voor een digitale handtekening?
  3. Hoe kan ik een lettertype toevoegen wat niet standaard in Microsoft Word aanwezig is?
  4. Ik wil een intranet gaan bouwen, weet jij waar ik meer kan vinden over dit onderwerp?
  5. Mijn OneDrive synchroniseert niet, wat moet ik doen?
  6. Weet jij hoe ik een video kan toevoegen aan een PowerPoint presentatie?
  7. Heb jij tips hoe ik documentenopslag AVG proof kan maken?
  8. Kan jij even meekijken op mijn laptop?
  9. Hoe kan ik gebruikersgroepen aanmaken in SharePoint?
  10. Heb jij suggesties voor een goed antivirus programma?

Waarom wij deze vragen wel krijgen?

Omdat we gewoon vinden dat je geen extra geld hoeft te betalen als je vragen hebt en geholpen wilt worden. Laten we eens teruggaan naar vraag 1. Het antwoord is in veel gevallen: “We sturen een consultant bij u langs om een en ander uit te leggen”. Achteraf volgt er een pittige factuur. Bij IRIS one niet! Ons unieke model bestaat uit een vast bedrag per maand per werkplek, waarbij de helpdesk en consultancy allemaal standaard zijn inbegrepen. Dat kunnen we onder andere doen doordat we in ons model standaard al een aantal strategische keuzes gemaakt hebben om downtime te minimaliseren en dataverlies tegen te gaan. En dat wordt gewaardeerd, zoals we in onze vorige blog beschreven.

Help jezelf met vraag 11, 12, 13, 14…

Tot slot een oproep: Wat is de vraag die je vergat te stellen omdat je mogelijk dacht dat daar kosten aan verbonden waren? We beloven een snel antwoord. Ook als je nog geen klant van ons bent, maar geen zin meer hebt om lang op antwoorden te wachten.

Terug naar overzicht