1 min read

Bellen met Teams geeft de telefonie centrale een moderne make-over

Bellen met Teams geeft de telefonie centrale een moderne make-over

Als je Microsoft Teams gebruikt, weet je dat er tal van communicatiemogelijkheden zijn – van chat tot videovergaderingen en van e-mailen tot samenwerken in documenten. Maar wist je dat Teams ook een perfect platform is om je bedrijfstelefonie te beheren? In deze blog vertellen we je meer over de voordelen!

Een compleet platform voor communicatie
Door telefonie aan Teams te koppelen, ontdek je snel de voordelen en het gemak van alles op één plek. Je collega’s kunnen probleemloos hetzelfde platform blijven gebruiken wat ze gewend zijn. Ze communiceren met elkaar en werken samen in documenten. Met alles in één systeem, heb je niet alleen toegang tot de nummers en e-mailadressen, het is ook makkelijker om contactgegevens op één plek op te slaan. 

Microsoft Teams als telefooncentrale
Een volledige telefooncentrale is een van de beste tools om de communicatie efficiënter te maken, zowel intern als met klanten. Met al je telefonie in Teams, beheer je makkelijk de telefooncentrale. De mogelijkheden zijn bijna eindeloos. Zo kun je bijvoorbeeld:

Zelf bepalen met welk nummer je uitbelt.

  • Al je contacten rechtstreeks naar hun mobiele of vaste nummer bellen, ongeacht of ze Teams gebruiken.
  • Bepalen of je de inkomende oproepen wilt beantwoorden in de Teams applicatie op jouw mobiel of via de softphone van je computer.
  • Alle profielen rechtstreeks in Teams beheren: wijzig spraakberichten of voeg een afwezigheidsbericht toe.
  • Een lijst bekijken met inkomende oproepen en luisteren naar eerder opgenomen gesprekken.

Automatische synchronisatie tussen alle apparaten
Een ander voordeel van het integreren van je telefonie in Teams, is de synchronisatie die Microsoft biedt tussen hun tools. Agenda’s en contacten worden automatisch bijgewerkt op zowel je mobiele telefoon als op de computer. Zo is alle informatie in zowel inkomende als uitgaande gesprekken altijd up to date. Bovendien synchroniseert je telefoon rechtstreeks met jouw agenda, wat betekent dat als iemand je belt tijdens een vergadering, deze wordt geïnformeerd wanneer je weer beschikbaar bent.

Een andere optie is het gesprek rechtstreeks doorschakelen naar bijvoorbeeld een collega. Erg handig wanneer je bijvoorbeeld druk bent met iets anders. Dit is een redder in nood die je niet meer kan missen wanneer je hem eenmaal bent gaan gebruiken!

Statistieken en analyses rechtstreeks in Teams
Met een slim telefoniesysteem dat is geïntegreerd met Teams, is het makkelijk om uitgebreide statistieken te krijgen. Welke punten gaan goed en welke processen kunnen er verbeterd worden. Met je telefooncentrale in Teams, maak je verbinding met Power BI, waarin je eenvoudig gegevens kunt analyseren over bijvoorbeeld hoeveel klanten er hebben gebeld, je antwoordtijd en het aantal tickets naar de klantenservice.

Wil je meer weten over Bellen met Teams? Klik dan op onderstaande link:
Bellen met Teams - De volgende stap naar echte integratie